Косметологічна етика
Індустрія краси це постійний контакт майстрів з відвідувачами. Дуже важливе спілкування та налагоджений контакт при наданні послуг в салоні краси. Гарне звернення косметолога до клієнтів це гарантія того, що він відвідає салон знову і покине його задоволеним, залишить хороші рекомендації. Етика спілкування з клієнтом, обговорення всіх ситуацій та нюансів роботи з різними типами відвідувачів, є окремою темою на курсах косметології. І цьому питанню приділяється чимало уваги і часу на вивчення.
Наскільки важливе правильне поводження косметолога до клієнтів
До косметолога приходять за отриманням послуг, які вимагають індивідуального підходу, виправлення недоліків, зменшення комплексів. Найчастіше клієнти або пацієнти бажають отримати м’який та комфортний прийом, чемність персоналу, безпосередній теплий контакт з майстром і, можливо, конфіденційності. Психологія спілкування з клієнтом в косметології важлива складова для роботи косметолога.
- Майстер не може відпускати критичних зауважень;
- Оцінювати стан проблеми пацієнта в негативному світлі;
- Доктор повинен заспокоїти і уважно поставитися до будь-якої проблеми;
- Допомогти у виборі процедури, запропонувати оптимальне рішення;
- За будь-яку ціну залишити у відвідувача кабінету гарне враження.
Адже багато відвідувачів салонів та закладів б’юті-індустрії йдуть туди за хорошим настроєм, поліпшенням зовнішнього вигляду і виправданим сервісом. Мета косметолога не просто залучити нових клієнтів, а й утримати на довгий час постійних, так як саме від цього залежить дохід та успішність.
Етика в салоні краси і правила поведінки з клієнтами
Завдання персоналу в салоні краси створити комфортну, довірчу та максимально теплу атмосферу. Етика в салоні краси має відповідати очікуванням відвідувача про те, яким повинен бути косметолог і яке відношення до відвідувача проявляється в процесі роботи. Пройшовши курси косметології багато фахівців-початківці б’юті-індустрії поступово розуміють межі між випадками коли клієнт правий, а коли слід припиняти складності та створювані відвідувачам ситуації. Робота в салоні це контактна діяльність і вміння вести себе в будь-якій ситуації цінується на одному рівні з професіоналізмом послуг, що надаються косметологом.
Як дотримуватися професійного етикету в різних ситуаціях
Дуже важливо дотримуватися професійного етикету та розділяти особисті емоції і робочі ситуації. Успішний косметолог знає, як вести себе в різноманітних ситуаціях. Ось кілька прикладів:
- Нерішучий пацієнт. Потрібно правильно поставити всі необхідні питання косметолога до клієнта, пояснити суть та призначення кожної процедури. Поговорити про майбутні процедури та розвіяти всі сумніви, а також попередити про ризики і допомогти зважитися на дію.
- Агресивний клієнт і прояв грубості. У таких ситуаціях потрібно вирішувати ситуацію, яка, можливо, призвела до такої поведінки й не зациклюватися на особистих проявах емоцій, дотримуючись холодності і ввічливості.
- Коли клієнт занадто балакучий, це говорить про можливу невпевненість та стрес. Важливо вислухати його і постаратися відзначати для себе дійсно важливу інформацію при роботі. Задавати навідні запитання, підтримувати діалог та вести тему в потрібне русло розповідаючи, наприклад, про косметологічні новинки.
- Занадто мовчазний клієнт. Працювати з такими людьми потрібно, використовуючи навідні запитання, правильно та лаконічно формуючи їх. Не виявляти надмірну нав’язливість, а тактовно з’ясовувати необхідну для роботи інформацію. Дати час для того, щоб він зміг висловитися і відповісти на питання.
- Безцеремонність клієнта слід сприймати взаємно, полегшуючи спілкування, але щоб уникнути завищених запитів і бажання отримати особливі умови потрібно дотримуватися принциповість у питаннях роботи та надання послуг.
- Компетентність від вашого відвідувача потрібно сприймати спокійно, незалежно від того чи відповідають демонстровані знання реальності чи ні. Погоджуватися в тих випадках коли він дійсно має рацію, висвітлюючи косметологічні методики і препарати для косметології. І продовжувати спокійно робити свою роботу.
Прояв негативу з боку відвідувачів салону це звичайна рядова ситуація. Важливо відрізнити дійсно обґрунтовані претензії та скарги від проблемних людей, яким необхідно просто зірватися і випустити пар. Скарги можуть бути через неякісних послуг, препарати або поведінку фахівця.
- Вести себе коректно, не переходячи рамки пристойності;
- Вислухати сутьність скарги;
- З’ясувати всі деталі й подробиці інциденту;
- Запропонувати клієнту варіанти вирішення проблеми;
- Ні в якому разі не дозволяйте ситуації вийти на загальне обговорення, потрібно намагатися зменшити резонанс і дійсно допомогти клієнту.
Етика спілкування з клієнтом
Про важливість підняття теми де обговорюється і вивчається професійна етика косметолога при спілкуванні з клієнтом написано вище. Це невід’ємна частина роботи косметолога в салоні. Від грамотного підходу не тільки до надання послуг косметолога, але й правильному підходу до відвідувача, залежить репутація, авторитет, дохід салону і самого майстра косметолога.